Daisypath Friendship tickers

Saturday, May 7, 2011

Sendiri

Entri hari ni 7 Mei khas utk meluahkan apa yg tersirat,tersurat yg belum dipos2 lg.Atau telah diwarkahkan cuma ayatnya belum ada kata penghabisan.Ermm?.

Aku byk menangis sejak akhir2 ini bila mengenangkan apa yg telah byk terjadi dlm hidup sepanjang berada dalam alam 20an.Ya,aku masih menghitung dan akan tetap menghitung selagi nafas masih ada,selagi belum sampai hembusan terakhir.Bilakah yg terakhirnya aku x tahu sebab hidup,mati,jodoh itu adalah kerjanya Allah swt.Aku hanya mampu merancang.

Aku byk pamirkan senyuman yg kelat,kulat & tawar sekadar utk menghiburkan hati yg lara,menyenangkan pada sesiapa yg berada disisiku agar mereka tidak gundah gulana utk aku.Mmg payah nk sorokkan kesedihan yg berpanjangan ini.

Bila aku bersama mereka yakni mereka yg hampir dgnku..mereka familiku,sahabat2ku n kawan2ku..aku usaha utk tenang.Tapi dlm hati hanya Dia yg tahu,berserabut.Ya Allah,kuatkan aku.

Tak pernah ada dlm hidup manusia ni nakkan kepahitan,nkkan kekecewaan.Jangan dinafikan org yg pernah mengecewakan hati org lain pun sebenarnya dia pun mahukan kebahagiaan walaupun dengan niat dia menyakiti hati insan yg sygkan dia.

Seperti kata dia,setiap apa yg berlaku dlm hidup ni kita kena redha..ada hikmah disebaliknya.Tapi pernahkah dia terfikir,utkku tatih satu persatu liku ni bukan 1 perkara yg mudah.Utk berkata2 apa sahaja teramat mudah bg mereka..bg dia.Jasad ini yg melaluinya merasai setiap pijakan yg sakit..pijakan yg pedih.Mmg susah awak tahu x?.

Tak mengapalah,aku redha walaupun dlm jiwa penuh rintihan.Mmg setiap yg berlaku ada hikmah.Hingga kini aku syukur,alhamdulillah iman tue ada utk aku terus berdri teguh,gagahi utk bangkit dr kejatuhan yg sering kali terjadi dlm hidup.

Bila fikirkan balik,kesusahan aku ni apalah sgt jika nak dibandingkan dengan mereka diluar sana yg lg perit menanggung derita.Tiada makan,tiada minum..kais pagi makan pagi,kais petang makan petang tp itu hidup mereka.Skrg ni hidup aku...entah apa kesudahannya?.Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment