Daisypath Friendship tickers

Sunday, October 31, 2010

Duit Gaji...

Alhamdulillah dengan rezeki Allah swt kepadaku selama ini.Memang tiada manusia yg akan puas dengan apa yg telah dimiliki,malah makin nk menambah.Ermm..lumrahlah tue,nama pun manusia penuh nafsu,if tak terkawal dek akal maka hancur ler diri dek kerana tak dpt perjuangkan diri melawani nafsu.adeh...!

Duit gaji yg aku perolehi setakat ni mmg memberangsangkan adalah dpt beberapa angka setiap 10 hari.Yelah atas usaha,doa,kesabaran & keizinan drpdNya maka aku dptlah gaji sebanyak itu.Alhamdulillah...

cuma.....


ermm,nafsu ni bila ada duit sendiri,mulalah nk beli itu-ini ( mengikut kemampuan k ).
Gelisah bila duit byk..bila duit sikit pun risau semacam,nape ek?.aduhai..kadang bila fikirkan balik..selamat sgt bila jadi penganggur tp itulah duit hasil titik peluh org lain bg pada aku ni buat diri rasa xleh berdiri sendiri.Sikit² minta kat mama...bebelan demi kutukan org sekeliling yg dihadiahkan utk aku,jgn nak ckp ler..ramai sgt yg sudi 'memuji' aku ngan ayat² 'cinta penuh erti' berkesan dihatiku ini.well..thanks.

Camne nk save budget camni...try gak nekad dlm diri agar save RM1ribu setiap kali dpt tp mak ai...bila tgk baju,seluar,beg..kamera,lens,lappy..hp??.uisshh..tergoda aku & mula ler otak buat planning schedule nk beli itu laa..nk beli ini laaa......huhuhu!!!

Yusra..don't give up,u will do it..save your money for future!!!


So someone out there will give me some advices or anything tips agar dpt save duit sebaik mungkin??.


Mereka memerli kerana usiaku yg dh menginjak angka 3 ni masih lg bergantung hidup dengan mama,sedih gak bila dianggap sebegitu rupa.Dan berkat doa pada satu malam yg penuh syahdu..Allah swt yg Maha Mendengar memakbulkan hajatku ini...tangisan demi tangisan atas kurniaan ini.Alhamdulillah.

Even kerjayaku hanya sambilan,aku x kisah.Ada yg tawarkan jawatan sementara kerana mereka kata,byk kelebihannya..memang aku x nafikan tue tp dimana ada kebaikan disitulah ada kelemahannya.It's not perfect,right tp setakat ni aku bersyukur ngan keadaan aku skrg ni.Biarlah aku begini dahulu..doa tetap doa.Allah pemberi rezeki,insyaAllah akan ada jua nanti kerjaya tetap utk aku...usaha kena ada beb!

................blur seketika,k laa nanti smbg pokpek lg kat sini.

No comments:

Post a Comment